رشد سه‌برابری مسمومیت با قارچ وحشی؛ از خوردن قارچ در طبیعت خودداری کنید زمزمه فروش بیمارستان «مهرگان» مشهد! دود اختلاف مالکیت یک بیمارستان به چشم مردم می‌رود تجاوز ۴ مرد تبعه خارجی به یک نوجوان شانزده‌ساله در تهران ۸ گام کلیدی اقتصادی در شروع زندگی زوج‌های جوان تبِ تراپی | مشاوره رفتن بخشی از سبک زندگی است نه ظرفیتی برای پُز اجتماعی  غفلت از مشاوره آمار بالای غرق‌شدگی در استانی که دریا ندارد! | سال گذشته، خراسان‌رضوی رتبه هفتم میزان غرق‌شدگی کشور را به دست آورد آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد مواد غذایی که هرگز آنها را نباید با معده خالی بخورید با مصرف این میوه خوشمزه و آبدار جوان شوید اگر از زندگی خسته و کلافه شده‌اید، بخوانید چرا دمای روغن زمان سرخ کردن اهمیت دارد؟ چرا باید به قول‌هایی که به فرزندتان می‌دهید عمل کنید؟ ۵ ماده غذایی که مصرف منظم آنها به افزایش هوش کمک می‌کند ویزیت‌های نجومی روانشناسان | از ۳۵۰ هزارتومان تا ۲ میلیون تومان! کلاس‌های دانشگاه‌ها تعطیل شدند (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پرشدگی کامل ۱۱ سد کشور در پی بارش‌های بهاره + جدول
سرخط خبرها

۲۵ درصد دیابتی‌ها در ایران از بیماری خود بی‌خبرند

  • کد خبر: ۱۷۸۳۰
  • ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۳
۲۵ درصد دیابتی‌ها در ایران از بیماری خود بی‌خبرند
بیش از ۵۰ درصد مردم جهان از ابتلا خود به دیابت «نوع ۲» خبر ندارند، اما این آمار در ایران ۲۵ درصد است.
به گزارش شهرآرانیوز، علیرضا مهدوی معاون دفتر مدیریت بیماری‌های غیر واگیر وزارت بهداشت افزود: بیش از نیمی از مردم جهان از ابتلا خود به دیابت نوع ۲ بی خبر هستند به دلیل انجام اقدامات و برنامه‌های متعدد کشوری، این آمار در ایران ۲۵ درصد است.
وی تاکید کرد: انجام غربالگری بیماری دیابت در جمعیت بالای ۲۵ سال کشور از اهمیت فراوانی برخوردار است و بر اساس آمار مطالعات انجام شده تا سال ۹۵، حدود پنج میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در ایران به دیابت نوع ۲ دچار هستند که ۱۱ درصد جمعیت کشور می‌شود.
مهدوی فر با اشاره به اقداماتی که در اتوبوس دیابت انجام می‌شود، اظهار داشت: اتوبوس دیابت، یک پروژه شرکتی است که نخستین بار با مشارکت شهرداری تهران با وزارت بهداشت در کشور راه اندازی و پس از آن در سایر دانشگاه‌های کشور ایجاد شد و امروز در شیراز شاهد راه اندازی هفتمین اتوبوس دیابت هستیم.

وی افزود: این اتوبوس‌ها با ایستادن در میادین پرتردد شهری، قند خون شهروندان را چک می‌کنند و به آن‌ها مشاوره در حوزه خود مراقبتی ارائه می‌کنند.
آمار دیابت در کشور‌های منطقه در حال افزایش و هزینه‌های زیادی صرف کنترل و درمان دیابت می‌شود.
در ایران دیابت پنجمین علت مرگ و میر است، در منطقه شیوع دیابت بالاتر از ۱۰ درصد بوده و بیشتر از دنیا است.
منبع:ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->